۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

۷ ملوان یک لنج از غرق شدن در خلیج فارس نجات یافتند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع یدک‌کش یادگار، ۷ ملوان موتورلنج باری مضطر در مسیر دریایی خلیج فارس دبی به گناوه در محدوده بندر بوشهر از خطر غرق نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۹۹۴۶۳

۷ ملوان یک لنج از غرق شدن در خلیج فارس نجات یافتند

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی با اشاره به امدادرسانی به لنج حادثه‌دیده در خلیج فارس اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار یک لنج در خلیج فارس به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی و خرابی سکان، یدک‌کش یادگار به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت با توجه به آبگرفتگی لنج، آب با پمپ تخلیه شد و شناور تحت کنترل درآمد و سپس برای هدایت به اسکله، یدک‌کشی شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پس از گذشت ۲.۵ ساعت موتورلنج مضطر با ۷ سرنشین در اسکله صلح‌آباد بوشهر پهلو گرفت.

حاجی رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه شناور به دلیل خرابی سکان از کنترل خارج شده بود امکان برخورد با شناور‌های در حال تردد در لنگرگاه خارجی بندر بوشهر وجود داشت که با حضور شناور یدک‌کش در کمترین زمان ممکن نسبت به خارج کردن آن از کانال دسترسی اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه همه ۷ ملوان این لنج در سلامت کامل هستند افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار